Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Allmänna villkor
BättreBowling tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Beställning
Beställning av BättreBowlings produkter kan endast göras via hemsidan. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.

Beställning är bindande från BättreBowlings sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.

BättreBowling förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle någon av de varor ur vårt ordinarie sortiment du beställt inte finnas på lager kontaktar vi dig och lägger den på restnotering. Så fort vi fått in den restnoterade varan skickar vi den till dig.

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. BättreBowling reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Leveranstid
För varor i vårt ordinarie sortiment är leveranstiden cirka 2 till 6 arbetsdagar. För ordrar som innehåller varor ur vårt beställningssoritment är leveranstiden upp till 3 veckor. Avvikelser kan förekomma. 

BättreBowling kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Om komplettering behöver göras från leverantör meddelar vi dig snarast om ny beräknad leveranstid.

Frakt
Leveranser inom Sverige sker mot en ersättning om 69 kronor i fraktkostnad. För beställningar över 1000 kronor bjuder vi på frakten!

Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig.
Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. BättreBowling förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte.

Betalning
BättreBowling använder sig utav Klarna Checkout och vid utcheckning visas de betalningsalternativ vi erbjuder. För tillfället kan vi genom Klarna Checkout erbjuda kortbetalning eller direktbetalning via bank. För dig som kund är det avgiftsfritt att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.

När du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har. Du kan dock erbjudas andra betalningssätt i Klarna Checkout (såsom exempelvis Swish), där Klarna inte övertar fordringen från butiken, utan din betalning av skulden regleras i stället direkt till säljaren. Ditt köp kommer dock även i dessa fall att omfattas av Klarnas köparskydd.

För mer detaljerad information om Klarna Checkout hänvisar vi till https://www.klarna.com/se/villkor

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Öppet Köp, Ångerrätt och Byte
BättreBowling tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Du kan inom denna tid skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaks. Före returen måste du kontakta oss via e-post (kontakt@battrebowling.se) och få en bekräftelse. Du kan även använda konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. Varan skall returneras i oförändrat skick och emballeras minst likvärdigt som de skickades från oss i originalemballaget. Först när varan returnerats till oss kan återbetalning av köpeskillingen ske. BättreBowling förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas eller om varan använts. Observera att du som kund står för eventuella fraktkostnader vid returnering av varor samt att eventuell avgift för frakt inte återbetalas.

Inom Sverige gäller att om paketet inte hämtas ut kommer transportören att returnera det till oss och debitera oss för kostnaden, vilken i genomsnitt kostar 265kr. Vi fakturerar därför en fast administrativ avgift på 300kr för outhämtade paket som kommer i retur till oss.  Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Var noga med att ange korrekt mailadress och mobilnummer för aviseringen, och följ gärna ditt paket via spårnings-länken vi skickar ut när paketet lämnas över till DHL.

Liggtiden hos ombud är normalt 14 dagar inom Sverige.

Returer skall skickas till:

BowlingProps i Norden Handelsbolag
Adress: Storängsgatan 17
Postnummer: 115 44
Mail: kontakt@battrebowling.se

Vissa varor är inte en del av BättreBowling standardsortiment, vid köp av sådana varor gäller inte heller distansköplagens 14-dagars ångerrätt.

Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Reklamation
BättreBowling tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Om paketet varan ligger i är synligt skadat ber vi dig göra en reklamation till PostNord direkt på utlämningsställe. Returen skall skickas till BättreBowling och anledning till returen skall anges på paketet. Innan retur görs måste du informera oss via e-post (kontakt@battrebowling.se) samt få en bekräftelse på detta.

Säkerhet
Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Reservation
BättreBowling reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Genom att använda Klarna godkänner du vår användning av dina personuppgifter i enlighet med Klarnas dataskyddspolicy, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EESområdet.

Dataskyddspolicy hittar du här

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se

Cookies och insamling av data
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

I marknadsföringssyfte använder vi oss av Google Analytics, vilket inkluderar insamling, hantering och analys av data. Mer information om detta finns på www.google.com/policies/privacy/partners/. Genom att beställa varor hos oss samtycker du även till att information inhämtas och lagras på detta sätt.